The Windy City

Dijous ens vam llevar d’hora i vam sortir al carrer. El primer que vam fer va ser anar a l’edifici Hancock. No és l’edifici més alt de Chicago, però si, segons diuen, el que té millors vistes. Vam pujar cent pisos en 40 segons d’ascensor i vam poder gaudir de l’amplia panoràmica de tota la ciutat, des del seu centre, els barris residencials del voltant i l’enorme Llac Michigan.

Sortint de l’edifici vam caminar pel centre fins una coneguda botiga anomenada Hershey’s, on venen tota mena de llaminadures i xocolates.
Mes tard, vam anar al Museu d’Art Contemporani on vam poder admirar una exposició d’un conegut artista afroamericà, Mark Bradford.
Tot seguit vam agafar un taxi que ens va portar al pavelló dels Chicag Bulls,el United Center, ja que a la seva entrada hi ha una famosa estàtua del mític Michael Jordan, tot un símbol d’aquest equip. A mes, el taxista va ser molt amable i ens va anar ensenyant i explicant diferents edificis de la ciutat durant el trajecte.

Aquell dia vam anar a dinar al Hard Rock Cafe al centre de Chicago. Es un bar musical amb musica en directe algunes nits. El menjar estava molt bo, encara que molt abundant en quantitat com és típic a USA. La cambrera que ens va atendre ens va explicar amablement com era cada plat a l’hora de triar.

Per pair el dinar vam seguir caminant i vam visitar l’Ajuntament de Chicago, que és d’estil Neoclàssic. A la mateixa plaça de l’Ajuntament hi ha diverses escultures, una de les qual es de l’artista català Joan Miro.
Al centre de Chicago hi ha nombrosos parcs públics equipats amb àrees esportives i de jocs. És una ciutat molt neta, tenint en compte que es molt gran i hi viu molta gent. Tot i així, segueix sent el Midwest i tothom és molt amable i respectuós.

Una de les coses que mes ens agradar i impactar va ser trobar gent pel carrer tocant musica jazz a les cantonades o fent espectacles divertits a les voreres.

Quan es va fer de nit vam anar a passejar i vam acabar en una fira permanent que es diu Navy Pier. Ens va recordar al típic parc d’atraccions americà situat al moll, tal i com surt a les pel·lícules, destacant la noria il·luminada.

Per acabar el dia i no trencar amb la rutina de les nits a Chicago, ens va tornar a ploure.